Nu går det trögt

Riktigt trögt dessutom.
Med löpningen.
Det är precis som det har tagit stopp.

Jag orkar inte.
Jag förmår inte att sakta ner på takten några meter och ta de där tre djupa andetagen som jag vet gör att jag kan fortsätta springa.
Jag ger upp och går istället.
Jag ger upp och känner mig besviken för att jag inte orkar.
Och för att jag ger upp naturligtvis.

Ju mindre jag orkar desto mer tar det emot att dra på löparskorna igen.
Inspirationen minskar.
Jag känner inte någon riktig löparglädje just nu och det gör mig ledsen.
Riktigt ledsen faktiskt.

Min Älskade föreslog att jag ska ta en paus.
Ett uppehåll i löpningen.
Jag är inte riktigt lika säker på att det är melodin.
Jag är mer inne på att försöka ta tag i det strukturerade programmet och verkligen gå in för att följa det.
Att nöta på helt enkelt.
Att försöka variera löpträningen mer.

Jag är också inne på att försöka bli av med några kilon.
För någon vecka sedan var jag så desperat så jag funderade på att prova någon pulverdiet i några veckor för att snabbt tappa några kilon.
Den idén var väl inte riktigt genomtänkt och nu är den dessutom helt övergiven.
Förändringar i kosten är spåret jag är inne på just nu.
Jag har gjort det förut och kan göra det igen.

Det enda riktigt positiva med dagens lilla löprunda var att jag kom ihåg att stänga av WiFi på min iPhone så att Runmeter kunde posta som den skulle på Facebook.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 reaktion på “Nu går det trögt

  1. Men du … ta och prova 8/2 metoden några rundor, spring åtta minuter – gå två. Eller 7/3. Men då får du INTE springa mer än 8 minuter, även om det känns att din kropp vill flyga, TVINGA dig själv att gå två minuter. Bestäm dig för att göra så tre-fyra pass och håll på 35-40 minuter. Och vila TVÅ dagar mellan varje pass.

    Det är värt att prova – jag körde så när jag startade igen efter skadan, jag körde så rätt många pass (8-10 pass)innan jag började springa hela pass igen.

    Och nu vet min kropp (och jag) att jag kan alltid ta ett 8/2 pass om jag känner mig sliten, då orkar jag till och med springa lite längre tid än vanligt!

    Du fixar det – och i augusti är du uppe i en timmes sammanhängande löptid igen!
    .-= Ninja Ister´s last blog ..Simsäsongen startad =-.

    Svar: Tack Ninja Ister!
    Självklart är det så jag ska göra.
    Nu när jag läser det du skrivit är det så självklart.
    Precis så får det bli.

  2. Du kanske behöver komma till Stora Staden och inhandla lite nya prylar …. och ta en lååångsam löptur med mig?

  3. Ja Jaana, det är nog PRECIS vad jag behöver.
    *nickar*
    Exakt det är det jag behöver göra.
    Jag ska prata med Min Älskade och börja skissa på en plan.
    :)

  4. Ninja Ister och jag är helt överens igen!
    Självklart är det så du ska göra, utan att för den skull lägga ned planerna på den där Stockholmstrippen!

    Svar: Det är så härligt när ni är överrens du och Ninjan.
    Det känns liksom som om jag har två coacher.
    ;)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *